Presentatie 200 jaar Hervormde Kerk Herwijnen deel 1

Presentatie 200 jaar Hervormde Kerk Herwijnen deel 2

Voor een foto-overzicht van de viering van 200 jaar Hervormde Kerk Herwijnen kijkt u even in het mapje 'Foto's diverse activiteiten'.

5 mei 2024 | ochtenddienst | Ds. Wilhelm Roseboom

5 mei 2024 | avonddienst | Ds. M.M.J. Verheuvel

Info diaconale werkvakantie bij De Herberg
Zie hier voor meer info.

Afkondigingen:

(Afkondigingen worden op de website geplaats ná de ochtenddiensten. De liturgieën worden vóórafgaande aan de diensten op de site geplaatst).

Afkondigingen zondag 5 mei 2024 ochtend

Voorganger is  ds. Roseboom.

Collecten
De eerste collecte is bestemd voor Project 10 27 van de GZB. De tweede is voor het werk door de kerkrentmeesters. De derde collecte is voor Pastoraat en prediking.

Zondagsschool
De kinderen gaan vanaf vandaag iets eerder naar de zondagsschool, namelijk na het gebed en voor de Schriftlezing. Ze komen wel op hetzelfde moment terug als gebruikelijk, namelijk voor de slotzang.

Diensten
Vanavond, 18.30 uur: ds. Verheuvel (Berkenwoude)
Komende donderdag, 9 mei, Hemelvaartsdag
9.30 uur: ds Roseboom.
Volgende week zondag, D.V. 12 mei
9.30 uur: ds. E. van der Poel (Meerkerk)
18.30 uur: ds. C. Hoek (Giessen)

Voorbede
We bidden voor de zieken en voor alle mensen die onderzoeken, behandelingen of operaties moeten ondergaan. We bidden voor mensen die in afwachting zijn van uitslagen van onderzoeken. En voor mensen die verblijven in tehuizen en klinieken.
Jannie van der Vliet – van Cronenberg (Berkenlaan) is na een val even in ziekenhuis geweest. Er is langdurig herstel nodig.

Huwelijksjubileum
John van Maaren en Yvonne van Maaren-Burggraaf (Lindelaan) hopen dinsdag 7 mei 25 jaar getrouwd te zijn. We zulllen John en Yvonne en hun gezin straks opdragen in de voorbede.

Verkiezing ambtsdragers
Een aantal kerkenraadsleden is binnenkort aftredend.
Ouderling Arno van der Meijden is aftredend em herkiesbaar. Hij heeft zich herkiesbaar gesteld. Als geen tegenkandidaten worden ingediend, is hij herkozen.
De ouderlingen-kerkrentmeester Ton Hobo en Gijs de Joode zijn aftredend en herkiesbaar. Zij hebben zich niet herkiesbaar gesteld.
Diaken Arjan Boote is aftredend en herkiesbaar. Hij heeft zich niet herkiesbaar gesteld.
Diaken Rudi van Zante heeft aangegeven één van de vacatures ouderling-kerkrentmeester te willen invullen.

Dat betekent dat één vacature voor ouderling-kerkrentmeester ontstaat, en twee vacatures voor diaken. We gaan dus verkiezingen houden.
Gemeenteleden kunnen namen van geschikte kandidaten indienen bij scriba Dik de Joode, uiterlijk zaterdag 11 mei, 20.00 uur.
De kerkenraad wil bij de verkiezing een iets afwijkende procedure volgen.
Meer daarover, en over het indienen van namen, kunt u lezen in het laatst verschenen kerkblad.
We willen u vragen het kerkenraadswerk en de verkiezingen op te dragen  in uw gebed.

Wilhelmus
In verband met Dodenherdenking afgelopen zaterdag en omdat het vandaag Bevrijdingsdag is, zingen we na de zegen de verzen 1 en 6 van het Wilhelmus.

Rekeningnummers Hervormde Gemeente Rekeningnummers Hervormde Gemeente

Bank- en gironummers